Wat een fantastische dag! Zaterdag weer goede vooruitzichten

Het was een bijzonder mooie dag vandaag op de ijsbaan. Het zonnetjes scheen er stond een klein windje en de temperatuur bleef net onder het vriespunt hangen. Kortom de perfecte formule voor een mooie dag op het ijs.

Veel mensen hebben genoten van de ijsbaan. Door de tijdslot was het niet te druk. Vanaf zaterdag 13 februari is de baan geopend voor zowel leden als niet leden van de Ijsbaan. Iedereen is welkom. Voor niet leden is de entree €4,50. De entree kan zowel per pin als contant betaald worden. Reserveren van een tijdslot is verplicht. Er zijn nieuwe tijdslots toegevoegd op de website. Klik hier om te reserveren

De conditie van de baan

De ijsdikte is over de gehele baan goed. Op zijn dikste plek is de baan 9,3 centimeter dik. Op zijn minste dikke stuk is de baan 7,7 centimeter dik. Dit is een prima ijsdikte om veilig het ijs op te kunnen. Deze ijsdikte hebben we dan ook echt wel nodig omdat het ijs niet super sterk is. Er is namelijk iets bijzonders aan de hand. Door de gevallen sneeuw ligt er tussen de verschillende ijslagen een soort isolatielaagje van sneeuw over het ijs. Hierdoor is het super lastig geweest om de baan open te doen en hebben we een dag langer moeten wachten dan we hadden gehoopt. Door de sneeuw en de harde wind van het begin van het weekend is de baan aan de zuid-west zijde dan ook niet super glad. Het is hier oppassen.

Door de vele uren die de vrijwilligers op de baan aanwezig zijn geweest is het mogelijk geweest de baan vrijdag toch helemaal te openen. Er is in totaal zo'n 5 keer een nieuwe waterlaag aangebracht waardoor laagje voor laagje de baan opnieuw is opgebouwd.

Ook vrijdag avond zijn de vrijwilligers weer tot laat in de avond bezig geweest om de baan zo vlak mogelijk te maken. Kom jij morgen genieten van het resultaat?

Jouw nieuwe paar schaatsen.

hWil jij morgen of zondag het ijs op maar kwam je erachter dat je jouw schaatsen niet kunt vinden? Zijn ze net te klein of is het leer uitgedroogd? Wij helpen je uit de brand. Bekijk ons aanbod op de website. Je bestelling zetten we dan voor je klaar en die kan je bij ons komen ophalen. We zijn er al vanaf 10.00 uur. Het hele aanbod bekijk je hier.

Foto's en media

Wil jij nog meer op de hoogte gehouden worden door ons? We hebben ook insta! Volg ons op @ijsclubnooitgedachtoudenhoorn. Vergeet ons niet te vermelden in je bericht. Heb je nou een andere leuke foto gemaakt op het ijs? Dan vinden we het erg leuk om deze foto te ontvangen. Stuur jouw foto op naar info@ijscluboudenhoorn.nl