Trots op de vereniging

De ijsclub

IJsclub Nooitgedacht Oudenhoorn is een vereniging die in stand wordt gehouden door zijn leden en donateurs. Zonder leden zou de vereniging geen bestaan kennen.

​

In 1963 is de vereniging opgericht en zijn de statuten en het huishoudelijk regelement vastgelegd bij de notaris. Sinds 1963 hebben de vrijwilligers maar één doel: de kans op schaatsplezier zo groot mogelijk maken.

Het verenigingsgebouw

Het verenigingsgebouw biedt ruimte voor het warm kunnen omkleden, het nuttigen van warme & koude dranken en het verslinden van een lekker patatje. Naast al dit aangename is er ook ruimte voor het noodzakelijke zoals een heren- en damestoilet + een EHBO ruimte voor de ongelukjes op het ijs. Vallen en opstaan hoort nu eenmaal bij het (leren)schaatsen.

​

Daarbij is er ook een ruimte voor het onderhoud en opslag  van de verschillende machines waaronder de veegmachines. Gedurende een schaatsperiode worden de veegmachines ingezet om de sneeuw van het ijs te houden en de baan begaanbaar te maken voor schaatsen.

Vrijwilligers

Zoals vele verenigingen draait ook de IJsclub op vrijwilligers. Zomer en winter, dag en nacht (ja nacht) zijn de vrijwilligers aan het werk. Hierbij kan worden gedacht aan het beheer van de ledenadministratie, het onderhoud van de faciliteiten en de financiële en secretariële werkzaamheden.

​

Bovenal worden de vrijwilligers natuurlijk echt blij van het openen en draaien van de ijsclub bij ijs. Patat bakken, ijs onderhouden, sneeuw vegen, schaatswedstrijden organiseren en plezier maken met de vele mensen op de schaatsen.

Kennis van schaatsen

Al sinds de oprichting van de vereniging kunt u bij ons terecht voor het laten slijpen van uw ijshockey, kunstschaatsen en/of noren (zowel harde als zachte schoen). Dit kan zelfs als het niet vriest!

​

Verder hebben wij een breed assortiment van nieuwe en 2e hands schaatsen voor zowel kinderen als volwassenen. Het totale aanbod is te vinden in de webwinkel.

​

Zijn uw kinderen uit de schaatsen gegroeid of zou u zelf een keer een nieuw paar willen aanschaffen. Wij nemen uw oude schaatsen graag over.