Vandaag geen schaatsplezier, morgen betere kans op een dikke ijsvloer.

Afgelopen middag is de technische commissie bij elkaar gekomen om de dikte van het ijs te bekijken. Maar ondanks de inzet van de vele vrijwilligers is de ijsvloer niet dik genoeg om open te gaan. Het kwik is niet ver genoeg onder nul geweest vandaag om de krabbelbaan voldoende aan te laten groeien.

Niet over één nacht ijs gaan

Ook bij de IJsclub kunnen we dus niet over één nacht ijs. Vanavond, vannacht en morgen vroeg gaat de technische commissie weer verder om de ijsvloer op te sproeien en aan te laten groeien. Een hele voorzichtige voorspelling is dat de krabbelbaan in de loop van de dag open kan gaan op woensdag.

Geen lid, wel schaatsen.

Ook als niet lid ben je natuurlijk van harte welkom. Je betaalt dan entree per keer dat je komt schaatsen. Vanaf 16 jaar €4.- euro en kinderen €2.- euro entree.

Lampen aan op de IJsbaan, er is flink geïnvesteerd.

Menig Oudenhoornaar zal het niet ontgaan zijn dat de lampen van de ijsbaan al een aantal dagen branden. Dit doen we omdat er hard gewerkt wordt. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in ons clubgebouw en de baan. Zo zijn alle lampen vervangen rondom de baan, maar ook de kantine is mooi verlicht. We hebben een nieuwe geluidsinstallatie en het toegangspad tot aan de kantine is tegenwoordig verhard. Kortom, veel investeringen waar we hopelijk de komende dagen plezier van gaan hebben.