Sproeien, hekken sjouwen, borden ophangen. Gaat het dan echt gebeuren?

Vanavond is de technischecommissie bij elkaar gekomen om voorbereidingen te treffen. En een plan van aanpak te bespreken. Voorzichtig durven we te zeggen dat de kans op voldoende ijs mogelijk is.

De baan is, anders dan voorgaande jaren, niet geheel onder water gezet. Laagje voor laagje wordt het ijs nu opgebouwd. De eerste 7mm ijs is dan ook al aanwezig. Laagje voor laagje wordt er nu water gesproeid om zo uiteindelijk een ijsvloer te hebben die dik genoeg is om onze leden en belangstellende te ontvangen. Vanavond is er nog een keer gesproeid en morgen om 05:30 zal de technische commissie opnieuw een laagje aanbrengen. Vervolgens wordt er om de twee uur opnieuw water aangebracht. Leuk feitje, 1 laagje water aanbrengen op onze 1600m2 krabbel neemt ongeveer 2 uur in beslag.

Wanneer gaan we open?

De IJsmeester doet nog geen uitspraak over wanneer de ijsbaan open is. Maar er wordt met man en man gewerkt om groen licht te kunnen geven. We blijven natuurlijkafhankelijk van het weer.

Krabbelbaan en 400-meter baan

Als we open gaan zal dit in eerste instantie gaan om de krabbelbaan. Voor een ijsvloer die dik genoeg is om de 400-meter baan ook te kunnen openen hebben we nog wel wat meer nachten vorst nodig. Daarbij komt ook dat er in de grond nog veel warmte zit omdat we nog vroeg in het schaats seizoen zitten.

Contributie betaald, dan loop je zo door naar de baan.

De vereniging is er voor alle leden. Als je de contributie hebt betaald dan loop je zo door de baan op. Contributie nog niet betaald? Dan ben je natuurlijk welkom voor het reguliere entree tarief. Tip van de penningmeester; betaal nog snel even je contributie.

Hopelijk tot snel op de baan!

📸: Wil van Balen, bedankt voor de leuke foto's!