Sneeuwschuiven en sproeien

De vrijwilligers zijn druk in de weer op de baan. De sneeuw wordt aan de kant geschoven en vanavond wordt het waterpeil verhoogd. Op die manier hebben we straks kraakhelder ijs! Ben je benieuwd wat de plannen zijn, lees hieronder hoe we de ijsbaan voorbereiden.

In alle vroegte zijn de vrijwilligers vanmorgen begonnen met sneeuwschuiven. Groot materieel werd ingezet om ervoor te zorgen dat de sneeuw niet aan de ondergrond kon vastvriezen. Met drie borstelwagens en een schuif werd er hard gewerkt. ''Nu is het alleen nog bijhouden en blijven schuiven'' aldus de technische commissie.

Hoe nu verder? Als het stopt met sneeuwen wordt de baan opnieuw onder water gezet. Op die manier hopen we kraakhelder ijs te maken. Vannacht zal het flink graag vriezen. Daarom verwachten we dat de baan vanaf vannacht helemaal dicht is gevroren. Wanneer het ijs dik genoeg is om daadwerkelijk te kunnen schaatsen weten we nog niet.

Helaas kan de technische commissie nog geen uitspraak doen over de verwachting wanneer we open kunnen.