• Foto van schrijverArno Rosendaal

Nieuwe veegmachine? Nee... wel bijna!

Zaterdag 11-12-2021 was een klusdag, een dag in het teken van het afmaken van het hekwerk. Een groep actieve vrijwilligers waren samen voor het doornemen van het werk onder het genot van een kopje koffie. Jan Cees, Twan en Remi hadden nog een verrassing voor dat er echt gewerkt kon gaan worden. Vanaf de strak gepoetste IvecoTruck van Minekus kwam een plaatje van een veegmachine. Een nieuwe? nee, een geheel gerenoveerde!

Ongeveer 6 jaar geleden heeft de ijsclub een frees gekocht omgebouwd tot veegmachine. Speciaal voor de situaties waarbij er veel sneeuw valt en met de kleine machines het vegen niet bij te houden is. Het nadeel was alleen dat het starten met de hand moest (touwtje trekken met je volle gewicht in de strijd met als gelukkig hoogtepunt dat er een vonk ontstond) en dat de machine qua uiterlijk ook wel wat liefde mocht gebruiken. Op 27-11-2021 is de frees getransporteerd naar de schuur van Minekus in Zuidland.

Vandaag kwam hij terug! en hoe?! fantastische metamorfose ondergaan. Nieuwe startmotor (niet meer aan het touw), alle kappen gespoten, nieuwe kap bij de borstel, motor technisch geheel op orde, nieuwe banden en velgen (voor meer draagvermogen op het ijs) aan te koppelen aanhangwagen met stoel, verlichting voorop en een zwaailamp, geheel in de ijsclubkleuren, ludieke teksten, uitgesneden letters op de kap en natuurlijk een mooie plek voor de sponsoren op de nieuwe kap. Werkelijk geweldig!

Mogelijk gemaakt door:

Uitgevoerd door: