Nachtvorst op komst, schaatsverkoop en bereid je goed voor op de winter.

Aankomend weekend daalt het kwik voor de tweede keer onder nul dit najaar. in het Noorden van Nederland zijn de eerste rondjes al gereden. Daarom helpen wij jou graag om je zo goed mogelijk voor te bereiden op een winter vol schaatsplezier. Althans, dat hopen wij natuurlijk!

Als we kijken naar de voorspellingen dan zien we dat het kouder wordt dit weekend. Dit komt door een hoog drukgebied boven Scandinavië en een laag druk gebied in het zuiden van Europa. De windrichting draait hierdoor naar het noordoosten en vervolgens wordt er koude lucht aangevoerd vanuit Noord Europa. En net zoals bij u, roept dit bij ons dezelfde vraag op. Zouden we kunnen schaatsen?! Dat zal dit weekend nog niet het geval zijn, want de vorst is aan de grond en zal niet genoeg doorzetten voor een goede dikke ijslaag.

Maar zorg wel dat je voorbereid bent. Als dit weerbeeld namelijk over een maand plaatsvind, dan noemen we dit ook wel de Russische Beer. En dan is de kans op ijs een stuk groter.

Een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië. een noordoostelijke stroming en koude lucht op transport.

Schaatsen te koop en laten slijpen.

Kortom, passen je schaatsen nog en zijn ze goed geslepen? Dan ben jij er klaar voor. Is dit niet het geval, dan kan je jouw schaatsen laten slijpen bij de IJsclub. En ook als je eruit bent gegroeid kan je bij ons een nieuw paar kopen. Je oude kan je inleveren en daarmee de club sponsoren.

Kerstmarkt Heenvliet.

Op zaterdag 10 december zijn we te vinden op de kerstmarkt in Heenvliet, hier pas je onder het genot van een glaasje punch jouw nieuwe paar of lever je je schaatsen in om te laten slijpen. Óf je haalt je schaatsen op die je in de webshop gekocht hebt.

Kopen via webshop en ophaalmomenten.

Koop jouw schaatsen via onze webshop. Steun daarmee de club, wees verzekerd van schaatsplezier bij vorst en haal ze op op onderstaande momenten:

• 10 december staan we op de kerstmarkt, in Heenvliet

• 17 december 09:00 tot 11.00 ophaalmoment op de IJsclub

• 24 december 09:00 tot 11.00 ophaalmoment op de IJsclub (kerstavond)

Heb je nog vragen? Dan kan je natuurlijk altijd even met ons bellen. Bel naar Brent 06-31272409 voor al je brandende vragen over deze ijskoude deals.