Cursus ijsmeester digitaal afgetrapt

Op woensdagavond 19 januari 2022 hebben 12 actieve vrijwilligers digitaal deelgenomen aan de introductie van de cursus "Natuurijsmeester" van de KNSB. Daarmee waren we ook live getuigen van de oprichting van het "Gilde van natuurijsmeesters". Na afronding van de cursus zullen dan ook alle 12 de natuurijsmeesters van IJsclub Nooitgedacht Oudenhoorn, toetreden tot dit gilde!

De KNSB verzorgt een cursus Natuurijsmeester. Dit jaar hebben ze daar extra aandacht aan besteed om meer ijsmeesters in Nederland opgeleid te krijgen. Ook bij de IJsclub in Oudenhoorn vinden we het een goed idee om de kennis aan te vullen al dan niet uit te breiden. Op 19 januari was de digitale introductie van de cursus. Deze heeft een gedeelte van de nieuwe ijsmeester live gevolgd in de kantine en een deel vanuit huis. De cursus zal echt van start gaan wanneer het fysiek volgen hiervan weer mogelijk is.

De ijsmeesters in opleiding van IJsclub Nooitgedacht Oudenhoorn zijn:

Cor Schipper, Brent Biesheivel, Cor Vermaat, Twan Verduijn, Remi Mooldijk, Jan Cees Wolters, Leo Poldervaart, Floor Schipper, Johan Rosendaal, Bob Schipper, Huib Noordermeer, Arno Rosendaal